Vettel tog pålen, vilket väl inte överraskar nån. Han har dominerat fullständigt under de fria träningarna. Däremot är Ferrarina överraskande svaga och dessutom verkar banan passa Massa bättre än Alonso. Ska vi gissa att det imorron hörs: "Alonso is faster than you?". Grosjean kvalade in som fyra och Kimi som femma. Men han flyttas upp en plats då Grosjean flyttas ner fem platser pga växellådsbyte. Hamilton hotade länge Vettel, men nej, inte den här gången. Han fick nöja sig med andra plats. Webber kvalade in på tredje. Sett till hur hans starter sett ut så har Kimi bra läge att köra om direkt i starten. Dessutom verkar det vara bättre grepp på den sidan av banan där de med jämna startnummer - alltså 2,4,6,etc - startar. Och stackars Heikki. T.o.m. Marussiabilarna var snabbare i kvalet. I en intervju sa Caterhams nye stallchef att stallet svikit Kovalainen. Detta genom att de siktat på och i princip lovat förarna att kunna slå sig in mellanskiktet. Nåja, tough luck. HRTstallet är inte bara till salu längre, de lägger helt ner tydligen efter Brasilien om en vecka. En talesperson för stallet sa t.o.m. att de kör de återstående loppen enbart p.g.a. Concorde-avtalet som tvingar dem att köra eller betala dryga böter till FOM.
Tycker ni att det är berg- och dalbana i Austin? Stämmer nog bra det. Höjdskillnaden mellan högsta och lägsta punkten är hela 41 m.
Tycker ni att det är berg- och dalbana i Austin? Stämmer nog bra det. Höjdskillnaden mellan högsta och lägsta punkten är hela 41 m.
Nu verkar det som om Kimi fick fel sida i alla fall. Jag fick för mig att de jämna startnumren låg i ytterspår, men tydligen ligger de i innerspår och där är det knappt kört alls så det är lika halt som det sku regna. Håhåjaja. Gissa förresten vem som gnällt mest över. Jepps, Hamilton tätt följd av Massa och Alonso. Kimis kommentarer då? Jo, att det är som skridskobana men det är så den här gången.
SvaraRadera