Eftersom stallen inte hann testa klart den nya typen av däck i Kanada, har Pirelli beslutat att fortsätta med de däck de introducerade i år. För de kommande tre racen är det följande däck som gäller:
Storbritannien: Hard, medium
Tyskland: Hard, medium
Ungern: Medium, soft
Detta alltså helt enligt det beslut som fattades inför säsongen. Otroligt, nånting som håller inom F1...
DRSzonerna för de två kommande racen är också klara. Både på Silverstone och på Nürburgring blir det två zoner. På Silverstone är det som brukligt Wellington-rakan som gäller, dvs. sträckan mellan kurvorna 5 och 6. Mätpunkten är strax innan kurva 3. Den andra zonen är Hangar-rakan som är mellan kurvorna 14 och 15 med mätpunkten precis för kurva 11.
Nürburgrings zoner är dels den vanliga efter kurva 11 och pågår genom den svaga böjen 12 fram till kurva 13. Mätpunkten strax innan kurva 11. Den andra zonen som är ny för i år är på start- och målrakan med en mätpunkt precis före kurva 15.
Storbritannien: Hard, medium
Tyskland: Hard, medium
Ungern: Medium, soft
Detta alltså helt enligt det beslut som fattades inför säsongen. Otroligt, nånting som håller inom F1...
DRSzonerna för de två kommande racen är också klara. Både på Silverstone och på Nürburgring blir det två zoner. På Silverstone är det som brukligt Wellington-rakan som gäller, dvs. sträckan mellan kurvorna 5 och 6. Mätpunkten är strax innan kurva 3. Den andra zonen är Hangar-rakan som är mellan kurvorna 14 och 15 med mätpunkten precis för kurva 11.
Nürburgrings zoner är dels den vanliga efter kurva 11 och pågår genom den svaga böjen 12 fram till kurva 13. Mätpunkten strax innan kurva 11. Den andra zonen som är ny för i år är på start- och målrakan med en mätpunkt precis före kurva 15.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar