Bernie har börjat smöra rejält för att Renault ska finnas kvar i F1. Rellu uppges nu vara intresserade av 65 % av stallet från nuvarande ägaren CVC Capital och det är Bernie som leder förhandlingarna. Som extra smörja lovar han Rellu att de får ingå i gruppen "Historiskt viktiga biltillverkare" som hittills bestått av Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull(!) och Williams. Medlemskapet innebär en massa extra miljoner i sponsorpengar. Rellu har ju faktiskt varit med i F1-cirkusen på ett eller annat sätt sedan 1977. Första bilen med turbomotor som vann ett lopp var förresten Rellu med Jean-Pierre Jabouille. Fingrade på den bilen på en utställning i Paris för några år sen. Bara en sån sak.
Intressant från FIA den här gången är att de vill ha en bättre kamera i bilen. De vill ha en som tar upp till 400 bilder i sekunden för att bättre kunna se vad som egentligen hände vid t.ex. en krock. Dagens kameror fixar 25-40 bilder i sekunden.
Om nån tyckte att Sauber var ovanligt snabba under fria träningarna idag, så kan jag berätta de har ny nos och nya vingelement. Så här ser bilarna ut nu:
Intressant från FIA den här gången är att de vill ha en bättre kamera i bilen. De vill ha en som tar upp till 400 bilder i sekunden för att bättre kunna se vad som egentligen hände vid t.ex. en krock. Dagens kameror fixar 25-40 bilder i sekunden.
Om nån tyckte att Sauber var ovanligt snabba under fria träningarna idag, så kan jag berätta de har ny nos och nya vingelement. Så här ser bilarna ut nu:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar