Så här ser däcken ut nästa säsong:
Ser ni någon skillnad mot årets däck? Nä, tänkte väl det. Efter de sista testerna i Abu Dhabi beslöt stallen enhälligt att samma sammansättning som i år ska användas nästa år. Ojoj, alla utvecklings-kostnader som Pirelli haft... Ser fram emot 2021 med riktiga hjul på 18 tum. Så här ser årets Merca ut med de större hjulen:
Heta nyheter nu just är att Rysslands GP i Sotji ligger i vågskålen efter att internationella antidoping-nissarna WADA beslutat att Ryssland är uteslutet ur alla tävlingar fyra år framåt. Därmed är även Kvijats framtid högst osäker. WADA har dock sagt att vissa enskilda idrottare kan få tillåtelse att delta men som neutrala deltagare.
McLaren förlorar sin aerodynamikchef, Gulliaume Cattelani. Han ryktas gå till Haas och är därmed försatt i karantän. Cattelani låg bla. bakom Kimis Renault 2012-2013 och Peugeots Le Mans-vinnare.
Albon blev förresten utsedd till årets rookie. Väntat, men roligt.
En av de nya banorna 2020 är som bekant i Hanoi. Med 120 dagar kvar till loppet så är dock banan bara halvfärdig.
Skulle man under 2019 använt det gamla hederliga sättet att ge poäng, så skulle 2019 sett ut så här:
Ser ni någon skillnad mot årets däck? Nä, tänkte väl det. Efter de sista testerna i Abu Dhabi beslöt stallen enhälligt att samma sammansättning som i år ska användas nästa år. Ojoj, alla utvecklings-kostnader som Pirelli haft... Ser fram emot 2021 med riktiga hjul på 18 tum. Så här ser årets Merca ut med de större hjulen:
Russel bakom Merca-ratten
Heta nyheter nu just är att Rysslands GP i Sotji ligger i vågskålen efter att internationella antidoping-nissarna WADA beslutat att Ryssland är uteslutet ur alla tävlingar fyra år framåt. Därmed är även Kvijats framtid högst osäker. WADA har dock sagt att vissa enskilda idrottare kan få tillåtelse att delta men som neutrala deltagare.
McLaren förlorar sin aerodynamikchef, Gulliaume Cattelani. Han ryktas gå till Haas och är därmed försatt i karantän. Cattelani låg bla. bakom Kimis Renault 2012-2013 och Peugeots Le Mans-vinnare.
Albon blev förresten utsedd till årets rookie. Väntat, men roligt.
En av de nya banorna 2020 är som bekant i Hanoi. Med 120 dagar kvar till loppet så är dock banan bara halvfärdig.
Skulle man under 2019 använt det gamla hederliga sättet att ge poäng, så skulle 2019 sett ut så här:
- Valtteri Bottas 106
- Max Verstappen 81
- Charles Leclerc 74
- Sebastian Vettel 70
- Alex Albon 15
- Pierre Gasly 14
- Carlos Sainz 14
- Daniel Ricciardo 6
- Daniil Kvjat 4
12. Kimi Räikkönen 3
Inga förändringar alltså, men bra mycket jämnare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar