Eftersom det blivit en hel del snack i depån om vad som är tillåtet att säga till förarna och vad som är förbjudet, så har FIA gett ut en specad lista. Och den kommer naturligt vis här:
Revised: Messages not allowed
- Driving lines on the circuit.
- Contact with kerbs.
- Car set up parameters for specific corners.
- Comparative or absolute sector time detail of another driver.
- Speeds in corners compared to another driver.
- Gear selection compared with another driver.
- Gear selection in general.
- Braking points.
- Rate of braking compared to another driver.
- Rate of braking or application of brakes in general.
- Car stability under braking.
- Throttle application compared to another driver.
- Throttle application in general.
- Use of DRS compared with another driver.
- Use of any overtake button.
- Driving technique in general.
Det här är ju betydligt tydligare än förut. Kortfattat så innebär det att föraren ska köra själv, men om det finns en risk för fara så får depån gå in, tex vid överhettade bromsar. Just det exemplet är väl vad som oftast lyfts fram i diskussionen.
Revised: Messages not allowed
- Driving lines on the circuit.
- Contact with kerbs.
- Car set up parameters for specific corners.
- Comparative or absolute sector time detail of another driver.
- Speeds in corners compared to another driver.
- Gear selection compared with another driver.
- Gear selection in general.
- Braking points.
- Rate of braking compared to another driver.
- Rate of braking or application of brakes in general.
- Car stability under braking.
- Throttle application compared to another driver.
- Throttle application in general.
- Use of DRS compared with another driver.
- Use of any overtake button.
- Driving technique in general.
Det här är ju betydligt tydligare än förut. Kortfattat så innebär det att föraren ska köra själv, men om det finns en risk för fara så får depån gå in, tex vid överhettade bromsar. Just det exemplet är väl vad som oftast lyfts fram i diskussionen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar