Precis som ryktena sagt en längre tid så slutar James Allison som teknisk chef hos Ferrari. Han har varit under stor press då stallet inte presterat som väntat och dessutom gick hans fru bort i mars. Han har varit öppen hela våren med att han vill tillbringa all sin tid i England hos familjen, så beslutet är logiskt och tydligen en ömsesidig överenskommelse. För Kimi är det också en förlust då han och Allison haft ett bra samarbete i både Ferrari och Lotus.
Till ny teknisk chef har gamle Ferrari-gubben Mattia Binotto. Han har den senaste tiden arbetat med Ferraris drivpaket. Ja, gamle är kanske att ta i. Han är 46 :-) Hela sin karriär har han varit hos Ferrari och var chefsingenjör då Kimi blev världsmästare 2007. Vi önskar honom lycka till!
Beskedet om Allison kom kanske onödigt nära inpå racet i Tyskland som drar igång imorron. Vet inte varför de kunde vänta till sommaruppehållet. Däckstrategin för Tyskland valdes för ett bra tag sedan och så här ser samtliga val ut:
Det är supersoft som dominerar. Intressantaste valet är Force Indias som satsar på tre uppsättningar medium då alla andra bara har ett set. Tydligen förväntar de sig en kall sommardag på Hockenheim.
Till ny teknisk chef har gamle Ferrari-gubben Mattia Binotto. Han har den senaste tiden arbetat med Ferraris drivpaket. Ja, gamle är kanske att ta i. Han är 46 :-) Hela sin karriär har han varit hos Ferrari och var chefsingenjör då Kimi blev världsmästare 2007. Vi önskar honom lycka till!
Beskedet om Allison kom kanske onödigt nära inpå racet i Tyskland som drar igång imorron. Vet inte varför de kunde vänta till sommaruppehållet. Däckstrategin för Tyskland valdes för ett bra tag sedan och så här ser samtliga val ut:
Det är supersoft som dominerar. Intressantaste valet är Force Indias som satsar på tre uppsättningar medium då alla andra bara har ett set. Tydligen förväntar de sig en kall sommardag på Hockenheim.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar