Nu är det inte länge till innan vi får sitta sim fixerade vid tvrutan eller datorskärmen. 03.00 vår tid på fredag drar först fria träningen igång. Däcksvalen är som följer:
Inga större överraskningar här inte. Det nya annars för i år med däcken är att de kommer att ha samma beteckningar även om hårdheten varierar, så det hårdaste heter C2 även om det tex. i Monaco är rätt mjukt.
En trevlig nyhet som gick igenom i rasande fart och blev klart i måndags är att snabbaste varvet ger en poäng såvida föraren kommer bland de tio bästa, och således ändå får poäng. Men bra ändå och ger lite mera status till att vara snabbast. Det var nån sajt som räknade på några VM om det skulle ha ändrat nåt, tex 2007 då Kimi vann med en ynka poäng och 2008 då Massa knappt förlorade. Med det här systemet så skulle Kimi ha vunnit med tre poäng men faktum är att Massa skulle ha blivit mästare. Det är dock det enda året under hela 2000-talet som skulle ha gett annat resultat.
Som jag skrivit tidigare så har Ferrari en annan livery i Melbourne. Så här ser den ut:
Inga större överraskningar här inte. Det nya annars för i år med däcken är att de kommer att ha samma beteckningar även om hårdheten varierar, så det hårdaste heter C2 även om det tex. i Monaco är rätt mjukt.
En trevlig nyhet som gick igenom i rasande fart och blev klart i måndags är att snabbaste varvet ger en poäng såvida föraren kommer bland de tio bästa, och således ändå får poäng. Men bra ändå och ger lite mera status till att vara snabbast. Det var nån sajt som räknade på några VM om det skulle ha ändrat nåt, tex 2007 då Kimi vann med en ynka poäng och 2008 då Massa knappt förlorade. Med det här systemet så skulle Kimi ha vunnit med tre poäng men faktum är att Massa skulle ha blivit mästare. Det är dock det enda året under hela 2000-talet som skulle ha gett annat resultat.
Som jag skrivit tidigare så har Ferrari en annan livery i Melbourne. Så här ser den ut:
Ingen dold tobaksreklam alltså.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar