torsdag 13 mars 2014

Det drar ihop sig!

Bästa vänner, årets första kval närmar sig. Så nu är det upp till bevis. Om ni tycker er ha saknat uppdateringar från min sida så är det precis så. Det jobb som jag får en liten ersättning för har hållit mig onödigt mycket sysselsatt hela vintern. Men nu då allt drar igång igen så får det bli lite omprioriteringar.

Vad tror vi om året? Är mersorna så starka som de verkar? Tror att Ferrari åtminstone delvis mörkat men att Williams inte har råd med det, de måste bevisa redan under testdagarna att de är på G igen, framför allt som de har fått in en ny huvudsponsor. Och det dessutom en klassisk race- och rallysponsor. Tack Ronny för att du uppdaterat framsidan på bloggen så att man kan se hur läcker Williamskärran är i år. Kommer Vettel att vinna nåt i år? Jodå, nåt lopp vinner han, det tror jag nog. Red Bulls största problem är paradoxalt nog Adrian Newey. Årets bil är igen så tajt tilltagen att de har problem med kylningen, därför hade de ännu mera problem än de andra Rellu-stallen. Antagligen måste de bygga om lite inom ramen för vad de får göra.

Vem står högst upp på pallen då säsongen är slut då? Kimi? Tror inte det. Alonso? Tror inte det heller. Nico? Knappast. Lewis? Jepps, det är mitt tips. Hur går det i rookie-kampen mellan Sverige och Danmark? 1-0 Danmark är min gissning trots att McLaren inte får stöd fullt ut från Mercedes, vad som officiellt än sägs. Caterham har nackdelen av Rellu-motorn och kraschkungen Kobayashi. Än Lotus då? Grosjean växte till sig ifjol och visade vad han kan. Däremot tror jag inte att det är det lättaste att ha Maldonado i samma stall.

På fredag förmiddag är vi lite klokare och kanske en bättre analys är på plats :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar