Schumi förflyttades i måndags till Georges-Pompidou-sjukhuset i Paris, basunerade Le Parisien ut. Finns tydligen en specialist, Philippe Menachés, på allt möjligt på sjukhuset ifråga, bla. inom stamceller. Behandlingen används för att dämpa spridning av inflammation. Men läkaren ifråga är även hjärnspecialist, så kanske det även är de bitarna man ska titta på. Tycker det är lite synd att familjen håller allt så hemligt om honom, det medför bara en massa spekulationer och rykten.
Anthoine Hubert begravdes med endast den närmaste släkten och nära vänner närvarande, bla. Pierre Gasly, Charles Leclerc och Mick Schumacher. Även FIA-chefen Jean Todt var där liksom Alain Prost och Jean Alesi. Tävlingskompisarna hyllade honom genom att placera hans gamla hjälmar på stolar med deras namn:
Finns nu en riktigt bra analys över Huberts krasch, och videon avväpnar också alla spekulationer om vem som var skyldig. Kort sagt var det en rad olyckliga omständigheter som började med en punktering. Här finns videon om man vill lära sig mer: Huberts krasch
Om nån undrar hur mycket det hjälper att ha en bil som draghjälp framför sig, så kanske det här kan hjälpa. På rakan efter Ascari-kurvan kom Vettel i 286 km/h ut före Leclerc som kom i 285 km/h. I slutet av rakan var Vettels fart 327 km/h och Leclercs 336 km/h. I tidsåtgång vann monegasken 0,131 sekunder, så tidsvinsten är alltså märkbar.
Under Monza-helgen presenterades de nya 18"-hjulen på allvar.
Totala diametern på hjulen blir inte större, det är bara fälgen som är större och däcken får avsevärt lägre profil. Det blir alltså precis så som verkligheten ser ut. Äntligen! Men - alltid dessa men - F2 provar 2020 för att räta ut alla frågetecken inför den stora regeländringen i F1 2021. Såvitt jag har förstått så kan FIA fortfarande ta tillbaka förslaget om 18-tummare. Här lite rörliga bilder från f1.com: 18-tum
Anthoine Hubert begravdes med endast den närmaste släkten och nära vänner närvarande, bla. Pierre Gasly, Charles Leclerc och Mick Schumacher. Även FIA-chefen Jean Todt var där liksom Alain Prost och Jean Alesi. Tävlingskompisarna hyllade honom genom att placera hans gamla hjälmar på stolar med deras namn:
Om nån undrar hur mycket det hjälper att ha en bil som draghjälp framför sig, så kanske det här kan hjälpa. På rakan efter Ascari-kurvan kom Vettel i 286 km/h ut före Leclerc som kom i 285 km/h. I slutet av rakan var Vettels fart 327 km/h och Leclercs 336 km/h. I tidsåtgång vann monegasken 0,131 sekunder, så tidsvinsten är alltså märkbar.
Under Monza-helgen presenterades de nya 18"-hjulen på allvar.
FIAs och Pirellis gubbar visar och berättar. Jean Alesi(!) längst till höger
Så här ser de ut på en F2-bil. Jean Alesi bakom ratten
Totala diametern på hjulen blir inte större, det är bara fälgen som är större och däcken får avsevärt lägre profil. Det blir alltså precis så som verkligheten ser ut. Äntligen! Men - alltid dessa men - F2 provar 2020 för att räta ut alla frågetecken inför den stora regeländringen i F1 2021. Såvitt jag har förstått så kan FIA fortfarande ta tillbaka förslaget om 18-tummare. Här lite rörliga bilder från f1.com: 18-tum
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar