Så där ja, snart dags för kvällsrace i Singapore. Ska försöka få några bra bilder att ladda upp här sen. Ja, om det blir nåt race. Hälsomyndigheterna har hotat med att ställa in racet då det är så dålig luft där nu just pga. skogsbränder.
Däckstrategierna är väl inte så värst upphetsande den här gången heller:
Ricciardo har mjukast möjliga upplägg och ganska många verkar satsa på att mellandäcket ska hålla en lång stint.
Apropå Ricciardo så verkar det som om Renault satsar på nån från sin egen förarakademi till 2021. I och för kan man förstå det då aussiens lön är den högsta stallet betalat nånsin. Fjolåret var inte speciellt lysande ekonomiskt trots en ökad omsättning jämfört med året innan. Då, 2017, var omsättningen 136,3 milj pund och vinsten 1,1 milj. Ifol var omsättningen 146,6 milj men förlusten var kännbara 7,4 milj. Jo pund eftersom stallet är baserat i Enstone. Förlusten kan dels tillskrivas pundets försvagning mot andra stora valutor och att stallet anställde 70 personer till för att hänga med i utvecklingen. Alain Prost avslöjade förresten att Hülkenberg fick gå pga. sin negativa inställning. Alla är överens om att tysken är snabb, men han gnäller tydligen för mycket. Få se om vi ser honom i Haas nästa år.
Haas förresten har nymålade bilar nu. Inte så stor skillnad trots allt, lite mera svart och lite mindre guld.
Pirelli har börjat de första riktiga testerna på en F1-bil med de nya hjulen. Först ut är Renault: 18-tummare. Det är Sirotkin som snurrat runt på Paul Ricard-banan. I november tar Mclaren över testerna och i december är det Mercas tur.
Williams har skrivit kontrakt med Merca om motorleveranser till år 2025. Däremot verkar det som om Latifis miljoner och framgångar i F2 tar honom in i F1 på Kubicas bekostnad. Polacken ryktas vara klar för Audi och deras sportvagnar.
Merca ska köra Formel E med start nästa år. De har presenterat sin bil och som synes är förarna bekantingarna Stoffel Vandoorne och Nyck de Vries
Däckstrategierna är väl inte så värst upphetsande den här gången heller:
Ricciardo har mjukast möjliga upplägg och ganska många verkar satsa på att mellandäcket ska hålla en lång stint.
Apropå Ricciardo så verkar det som om Renault satsar på nån från sin egen förarakademi till 2021. I och för kan man förstå det då aussiens lön är den högsta stallet betalat nånsin. Fjolåret var inte speciellt lysande ekonomiskt trots en ökad omsättning jämfört med året innan. Då, 2017, var omsättningen 136,3 milj pund och vinsten 1,1 milj. Ifol var omsättningen 146,6 milj men förlusten var kännbara 7,4 milj. Jo pund eftersom stallet är baserat i Enstone. Förlusten kan dels tillskrivas pundets försvagning mot andra stora valutor och att stallet anställde 70 personer till för att hänga med i utvecklingen. Alain Prost avslöjade förresten att Hülkenberg fick gå pga. sin negativa inställning. Alla är överens om att tysken är snabb, men han gnäller tydligen för mycket. Få se om vi ser honom i Haas nästa år.
Haas förresten har nymålade bilar nu. Inte så stor skillnad trots allt, lite mera svart och lite mindre guld.
Pirelli har börjat de första riktiga testerna på en F1-bil med de nya hjulen. Först ut är Renault: 18-tummare. Det är Sirotkin som snurrat runt på Paul Ricard-banan. I november tar Mclaren över testerna och i december är det Mercas tur.
Williams har skrivit kontrakt med Merca om motorleveranser till år 2025. Däremot verkar det som om Latifis miljoner och framgångar i F2 tar honom in i F1 på Kubicas bekostnad. Polacken ryktas vara klar för Audi och deras sportvagnar.
Merca ska köra Formel E med start nästa år. De har presenterat sin bil och som synes är förarna bekantingarna Stoffel Vandoorne och Nyck de Vries
(c) Mercedes
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar